Práve prebieha akcia 40% zľava na detské izby, otáčecie stoličky, PC stoly, váľandy a detské postele. Viac tu.

 

Najčastejšie otázky a odpovede týkajúce sa reklamovania tovaru v Sconte

 

Nemôžem nájsť návod na montáž nábytku

Prítomnosť manuálov v balení podlieha kontrole, nenájsť ho tam vôbec je skôr neobvyklé. Občas sa ale stáva, že je návod na montáž vyhodený spolu s obalovým materiálom. Ak ho nemôžete nájsť, potom:

  1. Prehľadajte dôkladne obalový materiál i miesto, kde bol nábytok vybalený.
  2. Na stránkach www.sconto.sk vyhľadajte daný produkt podľa názvu alebo artiklového čísla. Snažíme sa, aby boli montážne plány prístupné na individuálnych stránkach produktov (pod popisom), a ich databáza je preto neustále aktualizovaná a doplňovaná.
  3. Ak ste nenašli montážny návod ani na webových stránkach, obráťte sa na reklamačné oddelenie telefonicky, alebo e-mailom.

Pri sedacej súprave som nenašiel oporné vankúše, nohy alebo kovania

Tieto špecifické diely môže byť niekedy ťažšie nájsť. Vankúše môžu byť v úložných priestoroch.
Keď obrátite diely hore nohami, nohy a kovania môžu byť v balíčku, pripevnenom pod začisťovacou textíliou (tzv. prachovkou), na ktorej je zips.

Namiesto dielov v objednanej farbe boli v balení diely modrej farby. Objednal som bielu skrinku, ale má modré dvierka, prípadné je povrch nadmerne poškriabaný.

Práve ste zakúpili výrobok, ktorý má lesklé, alebo vysoko lesklé plochy. Tie sú chránené kvôli transportu a montáži špeciálnou ochrannou fóliou v modrej farbe alebo ošetrené transparentnou fóliou, ktorú je potrebné po montáži šetrne odstrániť.

Čo robiť v prípade, že u sedacej súpravy diely k sebe nesedia / jedna strana mojej sedačky je vyššia než druhá

Každá časť sedacej súpravy sa k sebe pri montáži spravidla "zahákuje". Pokiaľ je teda jedna časť vyššia ako druhá, stačí jednotlivé diely rozpojiť a znovu spojiť tak, aby do seba háčiky poriadne zapadli.

Moja sedacia súprava sa nedá rozložiť na lôžko, alebo sa nedá otvoriť úložný priestor 

Diely s rozkladom alebo úložným priestorom bývajú okrem balenia ešte samostatne zaistené. Väčšinou sa jedná o plastovú pásku, ale zabezpečenie môže mať rôzne formy. Je teda nutné toto zaistenie nájsť, prestrihnúť a odstrániť.

Prečo sú na poťahu sedacej súpravy záhyby, zvlnenie a diely nie sú celkom rovné?

To môže mať dva dôvody:
1) Záhyby a nerovnosti na dieloch sú spôsobené balením, pri ktorom boli niektoré časti sedacej súpravy stlačené. Tieto spravidla pri používaní alebo poklepaním rúk zmiznú.
2) Čalúnenie ako celok nie je tvorené tvrdými a pevnými materiálmi, ktoré by išli pri výrobe spracovať s presnosťou na milimetre. Čalúnenie pozostáva z poddajných mäkkých hmôt ako PUR pena, umelé rúno, textilné, kožené a koženkové poťahy atď. Pri výrobe teda nie je možné všetko spracovať tak, aby na seba všetko presne nadväzovalo, aby nikde nebol jediný záhyb. Aj preto sú normy pre čalúnené výrobky značne lojálne a dovoľujú ďaleko väčšie odchýlky.

Prečo sa mi na častiach sedacej súpravy s poťahom z pravej kože vytvorili vlnky a záhyby?

Tvorenie záhybov a zvlnenie u prírodnej kože je jej prirodzenou vlastnosťou. Odporúčame teda miesta na sedenie na sedacej súprave striedať, aby bola rovnomerne využívaná. Pri používaní jedného obľúbeného miesta sa môže zvlnenie stať nevzhľadným, čo ale nie je dôvodom na reklamáciu.

Prečo masívny nábytok časom zmenil farbu?

Ľudovo sa tomu hovorí, že drevo pracuje, čo v sebe zahŕňa nielen drobné zmeny tvaru, ale aj farby. Komplexnejším vysvetlením je, že u masívneho nábytku je pri prírodnom prevedení, napr. v transparentnom laku bežné, že pri dlhodobom pôsobení UV žiarenia drevo zmení svoju farbu, spravidla stmavne. Deje sa tak hlavne u svetlých drevín ako borovica, smrek, bielený buk, jaseň, atď. Je to normálny proces, ktorému sa nedá nijako vyhnúť, pretože ani laky s UV ochrannou nezabránia prirodzenej oxidácii dreva. Táto zmena farby však nemá žiadny vplyv na kvalitu výrobku.

Prečo masívny nábytok niekedy nemá jednotnú farbu?

Môže sa stať, že jednotlivé diely masívneho nábytku nemajú rovnakú farbu. Dôvodom sú rôzne podmienky pri raste dreviny a tým spôsobené rôzne rysy dreva. Pri farbení sa potom prejaví iným odtieňom. Ide o bežný prvok prírodného charakteru výrobku a nie je to dôvodom na reklamáciu.

Čo robiť, keď je stolička po zmontovaní nestabilná?

V tomto prípade je nutné mierne povoliť spojovacie kovanie, požiadať niekoho aby stoličku zaťažil a až potom spojovacie kovanie dotiahnuť. Zabezpečí sa tým rovnomerné dotiahnutie všetkých konštrukčných prvkov pod menšou záťažou, čí sa predíde tzv. efektu kývania sa stoličky, kedy jedna z nôh nedolieha na podlahu.

Čo robiť, keď je skriňa po montáži nestabilná?

  1. Nábytok musí byť vždy postavený na vodorovnej ploche.
  2. musí byť správne zmontovaná - tu pozor najmä na dodržanie pravých uhlov pri montáži zadnej steny. 
  3. Pri všetkých vyšších skrinkách a skriniach je nutné kotvenie k pevnej stene. Stačí postupovať podľa montážneho návodu a skriňu pripevniť k stene príslušným materiálom, ktorý je v balení s kovaním.

Na "nepohľadových" plochách nábytku sú nevzhľadné miesta alebo iný dekor fólie

Nepohľadové plochy sú napríklad spodná plocha stolovej dosky alebo horná plocha šatníkovej skrine. Nepohľadové sa im hovorí preto, že nie sú pri bežnom používaní vidieť a tým pádom môžu na povrchu vyzerať inak, než plochy, ktoré musia reprezentovať.

Vďaka nepohľadovým plochám môžeme ponúknuť výhodnú cenu nábytku. A to, že je napríklad na spodnej ploche stolovej dosky nevzhľadný suk, alebo na hornej ploche pôdy šatníkovej skrine biela fólia, namiesto fólie vo farbe čelných plôch, nie je podľa nábytkových noriem dôvodom na reklamáciu.

Prečo, keď kancelárske kreslo nezaťažím, ním možno po podlahe pohybovať len ťažko?

Na kancelárske stoličky sa dnes už väčšinou montujú záťažové kolieska, ktoré sa bez zaťaženia samé zabrzdia. Má to veľkú výhodu v tom, že nimi vybavená stolička sa pri sadaní nepohne a je teda oveľa bezpečnejšia na použitie. Po zaťažení sa aretácia uvoľní a na kresle sa dá plynule a pohodlne pohybovať.

Čo robiť, keď chýba drobná súčiastka v balení? Napríklad časť kovania ako pánt, úchytka, vrut?

Pokiaľ pri montáži zistíte, že Vám chýba nejaká drobná súčiastka a nemáte to ďaleko do obchodného domu Sconto, je ideálne si vziať montážny plán alebo vzorku (napríklad - mám 3 skrutky miesto 4, 1 ks si vezmem so sebou pre porovnanie), spolu s nákupným dokladom.

Na všetkých našich obchodných domoch máme zásoby drobných častí kovania a je teda pravdepodobné, že sa nám tento problém podarí vyriešiť okamžite, bez nejakého papierovania a zdržiavania.

Prečo má zakúpený výrobok iný odtieň ako ten vystavený?

Tu hrajú hlavnú úlohu dva faktory:

  1. Svetlo – iný typ svetla - umelé x prírodné alebo teplé x studené - opticky vytvára inú farbu./p>
  2. Šarža látky - napríklad pri výrobe sedacích súprav sa nakupujú ploché tkaniny od dodávateľov, ktorí vydávajú látku v balíkoch, ktoré sa môžu farebne odlišovať jeden od druhého.

To, že je Váš nový nábytok trochu farebne iný od vystaveného kusu je normálne a nedá sa to nijako ovplyvniť.

Ale to som nevedel / Prečo mi to predavač nepovedal?

Náš personál prechádza pravidelnými školeniami a snaží sa, aby Vám zodpovedal Vaše otázky a pomohol Vám čo najlepšie. Ich cieľom je, aby zákazník našiel to, čo hľadá a odchádzal naozaj spokojný. Náš sortiment odráža najrôznejšie potreby širokej škály zákazníkov, niektorý je vyrobený s dôrazom na cenu, niektorý na odolnosť, niektorý na vizuálny vzhľad, niektorý kombinuje tieto vlastnosti, ďalší má iné.

 

Veľmi odporúčame sa pri nákupe pýtať na všetko, čo Vás zaujíma, všetko si starostlivo premyslieť, zmerať, zoznámiť sa so všetkými vlastnosťami materiálov, s konštrukčným spracovaním. Vedieť pred nákupom presne čo chcete a čo kupujete sa vždy oplatí, predsa len si nábytok nekupujeme každý mesiac. 

Nenašli ste tu, čo Vás zaujímalo?

Pokračujte na reklamácie