Domov / MAGAZÍN / ZARIAĎUJEME / Nakupujeme: Reklamujem tovar – čo treba vedieť?

Nakupujeme: Reklamujem tovar – čo treba vedieť?

19. 04. 2022, SCONTO Nábytok
Reklamácie sú presne tou vecou, ktorej sa chce človek stoj čo stoj vyhnúť. Bohužiaľ, niekedy sa stane, že tovar nájde zákazník poškodený, a to aj napriek tej najväčšej snahe predajcu o to, aby všetko prebehlo hladko a plynulo. Najväčšie problémy pritom obyčajne spôsobuje preprava a manipulácia, pri ktorých môže dôjsť k menším či väčším poškodeniam. Ako prebieha reklamačný proces v Sconte? Aké kroky je nutné podniknúť, keď potrebujete tovar reklamovať?

Ako tovar reklamovať?

Hneď na začiatok je dobré povedať, že reklamácia je aj napriek profesionálnemu prístupu a snahe vyriešiť všetko čo najrýchlejšie niekoľkodňovým či niekoľkotýždňovým procesom. A hoci sa vám môže zdať, že sa počas tohto obdobia nič nedeje, druhá strana pracuje na tom, aby pre vás získala relevantné odpovede.

Dobrou správou je, že hoci si reklamácie zákazníci často spájajú s množstvom dokumentov a so zdĺhavým vybavovaním, v súčasnosti už nič podobné neplatí. Celý proces nie je vôbec náročný. Stačí podniknúť tieto kroky:
 
  • Hneď ako si všimnete na produkte chybu, oznámte túto skutočnosť pracovníkom reklamačného oddelenia. Urobiť tak môžete online reklamačným formulárom.
  • Reklamačný formulár môžete poslať aj poštou alebo ho odovzdať osobne v kamennej predajni.
  • V prípade potreby je možné kontaktovať reklamačné oddelenie aj prostredníctvom e-mailovej adresy reklamacie@sconto.sk. Pri uplatnení reklamácie je však najlepšie, ak zvolíte praktický a intuitívny elektronický formulár.
  • Vo formulári vyplníte základné údaje, to znamená:
    • číslo zmluvy,
    • meno a priezvisko,
    • telefón a e-mail,
    • názov tovaru,
    • opis chyby,
    • ilustračné fotografie (nie sú povinné, no pomôžu).
  • Tovar do predajne nenoste. Pracovník reklamačného centra vám povie, ako ďalej postupovať.
  • Po správne uplatnenej reklamácii budete informovaní o spôsobe vybavenia. Pri jednoduchších problémoch získate túto informáciu spravidla do troch dní. Ak však ide o reklamáciu, kde je nutné technické zhodnotenie stavu tovaru, môže sa tento čas predĺžiť aj na 30 dní.
  • Po určení spôsobu vybavenia sa reklamácia ihneď vybaví. V odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, nie však v lehote dlhšej ako 30 dní.
Vedeli ste, že?
V prípade zaslania reklamácie nám veľmi pomôže, ak vyznačíte chybný diel priamo do montážneho návodu a ten nám pošlete spolu s reklamáciou (prípadne nahráte fotku návodu s vyznačenou časťou do online formulára). Urýchli to celý proces reklamácie.
V situáciách, keď nie je možné produkt opraviť, získavate nárok na nový tovar alebo na odstúpenie od zmluvy. Je na vás, pre ktorú z možností sa rozhodnete. Po vykonaní rozhodnutia ho však už nemôžete zmeniť.

Ako je možné, že vám prišiel poškodený tovar?

Poškodenie výrobkov spôsobujú najčastejšie dva dôvody. Prvým je nevhodná manipulácia počas prepravy. Preto je dobré všímať si už pri preberaní tovaru, či nie je nejako poškodené balenie, prípadne iné „podozrivé“ známky, ktoré by mohli poukazovať na to, že tovar je poškodený (napríklad ak ste si objednali zrkadlo a v krabici to akosi „hrkoce“, dá sa predpokladať, že zrkadlo sa k vám veru v dobrom stave nedostalo). Vtedy by ste mali požadovať od prepravcu potvrdenie o tom, že zásielka prišla poškodená.

Druhým dôvodom býva poškodenie tovaru od výroby. Napriek rôznym kontrolným procesom sa stáva, že sa do balenia dostane znehodnotený komponent, prípadne dôjde k jeho poškodeniu práve pri balení produktu a takto sa potom dostane, žiaľ, k zákazníkovi.
Oba prípady sú nežiaduce, no aj napriek veľkej snahe predávajúceho sa im nie vždy dá vyhnúť. Práve preto sa robí všetko pre to, aby bol aspoň proces reklamácie jednoduchý a aby prebiehal čo najrýchlejšie. Aj tu si však treba uvedomiť, že tento proces pozostáva z množstva úkonov. Pracovníci musia všetko zaevidovať, posúdiť stav produktu, zistiť dôvod poškodenia, vyhodnotiť možnosti nápravy, kontaktovať v súvislosti s chybou prepravcu či výrobcu atď. A to všetko zaberá, samozrejme, čas.

Keď sa výrobku skončila záručná lehota

Záručná lehota výrobkov je zvyčajne 24 mesiacov a začína plynúť po tom, ako si výrobok prevezmete. Ak sa náhodou stane, že sa po jej uplynutí určitým spôsobom pokazí alebo poškodí, v niektorých situáciách môžete využiť mimozáručný servis.

Aj pri tejto možnosti však platí, že je nutné vyplniť online formulár. V ňom uvediete základné údaje, ako číslo objednávky, meno, priezvisko a kontaktné údaje. Následne opíšete chybu a počkáte na odpoveď pracovníkov reklamačného centra. Tí sa budú snažiť nájsť možné riešenie vášho problému.

Rýchle a jednoduché vybavenie reklamácie

Denne z našich predajní putujú do domácností stovky produktov. Veríme, že dobre slúžia a skrášľujú príbytky dlhé roky. Ak sa však predsa len stane, že k zákazníkovi sa výrobok dostane v poškodenom stave, robíme všetko pre to, aby došlo k náprave čo najrýchlejšie. Všetko možno vybaviť jednoducho a z pohodlia domova. Vieme, že v zhone bežných dní má len málokto čas a nervy na ďalšie povinnosti, akými sú reklamácie. V prípade, že budete potrebovať niečo reklamovať, veríme, že spoločne vybavíme všetko bez zbytočných prieťahov a komplikácií k vašej spokojnosti.

Čítajte tiež

Ukázať ďalšie články

Ako zariadiť byt lacno alebo 4 kroky, ako neminúť viac než treba

Plánujete sa osamostatniť, čaká vás prerábka, staviate či kupujete nový byt? Pri všetkých týchto životných momentoch vzniká otázka, ako zariadiť nové bývanie. Ceny n…

Riešenie do malých kuchýň: barové pulty a stoličky

Kuchyne s barovým pultom sú nielen trendom, ale aj praktickým riešením nejednej domácnosti. Pult dokáže v prípade spojenia kuchyne s obývačkou jednotlivé miestnosti …