Počas veľkonočných sviatkov 29.3., 31.3. a 1.4. sú obchodné domy SCONTO aj výdajné miesta zatvorené, nakupujte v našom e-shope.
Domov / MAGAZÍN / ZARIAĎUJEME / Nakupujeme: Krok po kroku od výberu tovaru až po doručenie

Nakupujeme: Krok po kroku od výberu tovaru až po doručenie

07. 07. 2022, SCONTO Nábytok
Ako prebieha nákup v e-shope Sconto, čo si všímať pri nákupe, čo ak tovar, o ktorý máte záujem, nie je na sklade, dá sa kúpiť tovar na splátky aj pri online platbe a na čo myslieť po nákupe? Prinášame vám odpovede na tieto časté otázky.

Ako prebieha online nákup na stránke Sconto?

Nákup je jednoduchý a intuitívny. Na stránke si vyhľadáte tovar priamo zadaním jeho názvu do vyhľadávača alebo sa k tovaru dostanete prostredníctvom kategórií sortimentu. Pri vybranom produkte si zvolíte „Pridať do košíka“ a následne máte dve možnosti: „Nakupovať ďalej“, pokiaľ chcete ešte niečo pridať do objednávky, alebo „Pokračovať do košíka“, kde sa vám zobrazí sumár vybraných produktov v objednávke.

V tomto kroku máte zároveň možnosť zvoliť si, či sa chcete stať členmi SCONTO Clubu. Pokiaľ máte k dispozícii zľavový kód, môžete ho v tomto kroku uplatniť. Pokiaľ ste boli predtým v predajni osobne a náš poradca vám poradil s výberom, ale nakoniec ste sa rozhodli urobiť online objednávku z pohodlia domova, môžete ešte pri objednávke zadať do políčka „Kód vášho Sconto predajcu“, ktorý ste od neho dostali. Týmto vyjadríte vďaku konkrétnemu predajcovi a pre nás je to signál, že vám poskytol službu, s ktorou ste boli spokojní.

Ďalší krok nasleduje po kliknutí na tlačidlo „Doprava a platba“. V tomto kroku máte na výber najprv z dvoch možností, a to buď „Doručenie na adresu“, alebo „Osobný odber v predajni SCONTO“, kde si môžete zvoliť konkrétnu predajňu, v ktorej si tovar vyzdvihnete. Následne si vyberiete spôsob platby.

Platbu je možné vykonať rôznymi spôsobmi – od klasickej platby v hotovosti alebo kartou priamo v predajni, prípadne si zvoľte dobierku pri doprave, cez rôzne možnosti online platby až po splátkový predaj. V nasledujúcom kroku „Vaše údaje“ zadáte údaje potrebné na uzatvorenie objednávky. V poslednom kroku „Súhrn objednávky“ sa zobrazí sumár celej objednávky. Zaškrtnutím súhlasu s obchodnými podmienkami a so spracúvaním osobných údajov dokončíte objednávku kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Následne vám príde email so spracovaním objednávky.

Čo si pri nákupe všímať?

Pre niekoho je dôležité, aby si tovar mohol okamžite vyzdvihnúť, pre iného, naopak, aby tovar rozmerovo presne sedel do daného priestoru. Iní zákazníci zase majú presne stanovený finančný limit na nákup, ktorý nechcú prekročiť. Ale nájdu sa aj takí, ktorí hľadajú tovar s určitými funkciami, napríklad sedacia súprava musí byť rozkladacia, aby sa na nej príležitostne vyspala návšteva, posteľ musí mať úložný priestor na lôžkoviny a podobne. Často sa stáva, že zákazníci sledujú všetky tieto atribúty dohromady. Je preto dôležité dôkladne si čítať opisy produktov a ešte pred vložením do nákupného košíka zistiť, či spĺňajú všetky požiadavky. Uľahčiť proces výberu môže filter produktov, pomocou ktorého si môže zákazník vyselektovať zo širokej ponuky produkty s tými parametrami, o ktoré má záujem.

Čo ak tovar, o ktorý máte záujem, nie je na sklade?

Pokiaľ je tovar na sklade, jeho obvyklá dĺžka dodania býva do piatich dní. Pokiaľ tovar nie je na sklade, je možné objednať ho a tým si ho v podstate zarezervovať pre seba. Keď tovar príde, bude zákazník informovaný o jeho dodaní na sklad.

Môžete si kúpiť tovar na splátky aj pri online platbe?

Áno, samozrejme. Pri tejto voľbe sa vám zobrazia automaticky prepočítané dve možnosti. Tou prvou je možnosť „Chcem rýchlo splatiť“ a druhou je „Chcem nízku splátku“. Už z ich názvov je zrejmé, akého typu budú splátky. Pokiaľ by vám ani jedna z dvoch uvedených možností nevyhovovala, stále je k dispozícii aj tretia možnosť, a to „Chcem si zvoliť vlastné splátky“. Pri nej sa vám zobrazí online kalkulačka, ktorá vám preráta splátky na základe vami zvolených kritérií.

Na čo myslieť po nákupe?

Ak si chcete vyzdvihnúť tovar osobne, môžete tak urobiť, len si treba overiť, či je na sklade v konkrétnej pobočke, ktorú sa chystáte navštíviť – na Slovensku sú štyri predajne, v Česku je ich až osem (dostupnosť tovaru v konkrétnej predajni je možné pozrieť si priamo v e-shope). Na odber bude pripravený okamžite po potvrdení vašej objednávky. V prípade tovaru, ktorý doručí kuriér, si môžete dopredu rezervovať aj vykládku objemných položiek.

Po prevzatí zásielky je povinnosťou zákazníka tovar si poriadne skontrolovať, najmä či je obal neporušený, dodávka úplná a produkt nepoškodený. Poškodený tovar nie je povinný prevziať, prípadne ak tak urobí, stručne opíše porušenie alebo poškodenie obalu/poškodenie tovaru/chýbajúci tovar v dodacom či výdajnom liste.

Ak už máte svoj vysnívaný kúsok doma, zmontovaný v súlade s pokynmi a umiestnený presne tam, kde ste si ho naplánovali, nič nebráni v jeho používaní. Nepoužívajte ho však na iné účely, než na aké bol vyrobený (napríklad z pohovky nerobte trvalé lôžko). Myslite aj na to, že jednotlivé druhy nábytku majú svoje limity, čo sa týka nosnosti či neúmerného zaťaženia, ktorých prekročenie môže spôsobiť trvalé poškodenie. V prípade premiestňovania nábytku niekedy v budúcnosti tak robte bez akéhokoľvek zaťaženia, a pokiaľ budete s nábytkom hýbať, uchopte ho za zvislé prvky alebo pevné konštrukčné časti. Životnosť objednaného tovaru predĺžite aj správnou starostlivosťou a pravidelným čistením.
V skratke:

Čítajte tiež

Ukázať ďalšie články

Sedenie do detskej izby

Hoci deťom a tínedžerom je zvyčajne jedno, kam sa usadia – či na stoličku, posteľ alebo na zem –, okrem kancelárskej stoličky pri písacom stole by vo svojej izbe mal…

Poznáte najnovšie trendy v interiérovom osvetlení?

Svietidlá v interiéri sú nielen funkčným prvkom, ale svojimi tvarmi, veľkosťou a farbou sa podieľajú aj na celkovom vzhľade miestnosti a pomáhajú vytvoriť jej atmosf…