Počas veľkonočných sviatkov 29.3., 31.3. a 1.4. sú obchodné domy SCONTO aj výdajné miesta zatvorené, nakupujte v našom e-shope.
Domov / MAGAZÍN / ZARIAĎUJEME / Rozhovor so zástupcom Sconta: „Pri online nákupe má zákazník na výber zo širšieho sortimentu“

Rozhovor so zástupcom Sconta: „Pri online nákupe má zákazník na výber zo širšieho sortimentu“

30. 05. 2022, SCONTO Nábytok
Ktoré druhy tovaru je lepšie prísť si vybrať priamo do predajne, aké zľavy môže zákazník dostať, aké sú výhody nakupovania cez e-shop? Na tieto a ďalšie otázky o nakupovaní odpovedal Pavol Baran, vedúci kamennej predajne Sconto Nábytok v Bratislave, spolu so svojimi kolegami z internetového obchodu.
 
Aké sú najväčšie výhody online nákupu oproti tomu v predajni?
Medzi najväčšie výhody online nákupu patrí určite možnosť výberu a vytvorenie objednávky z pohodlia domova. Takisto by som rád spomenul, že zákazník pri online nákupe nie je obmedzený otváracími hodinami predajne. Pri online nakupovaní má zákazník na výber zo širšieho sortimentu, keďže kamenné predajne majú obmedzenú predajnú plochu.
Ktoré tovary sa odporúča radšej kupovať naživo a prísť si ich pozrieť do predajne, prípadne sa na ne informovať aj u vyškoleného personálu?
Odporúčame to pri každom tovare, pri ktorom zákazník potrebuje odborné poradenstvo – či už ide o radu, ako zladiť jednotlivé kusy nábytku, alebo má zákazník špecifické požiadavky na rozmery, prípadne funkcie tovaru.
Ktoré druhy tovaru patria v e-shope Sconta medzi najpredávanejšie?
Z hľadiska predajnosti, podľa počtu predaných kusov, patria medzi najúspešnejšie kategórie jednoznačne šatníkové skrine a jedálenské stoličky.
 Dá sa všetok tovar, ktorý Sconto ponúka, zakúpiť online? 
Nie. Hlavne tovar „na mieru“ sa zákazníkovi na webe nepodarí kúpiť. Pri množstve druhov tovaru je nutné, aby predajca predstavil zákazníkovi, aké sú možnosti objednania, a správne so zákazníkom nakonfiguroval objednávku. Najčastejšie sa to týka plánovaných kuchýň na mieru, sedacích súprav, pri ktorých sa dá zvoliť rozmer, funkcie a látka, či postelí, pri ktorých sa dá zvoliť typ matraca a roštu, látka, prípadne dekor postele a jej funkcie. Na mieru sa však dajú vyskladať aj skrine a ich rozmery a vybavenie.
Zostaňme pri kuchyniach. Na stránke existuje možnosť naplánovania kuchyne online. Čo to pre zákazníka znamená?
Zákazník sa v prípade kúpy kuchyne môže objednať na schôdzku do predajne alebo vyriešiť plánovanie kuchyne online z domu. Pri online forme sú k dispozícii dve možnosti: buď sa komunikuje s poradcom emailom a telefonicky sa riešia detaily kuchyne, alebo sa plánuje cez virtuálnu miestnosť. V nej zákazník vidí, ako poradca plánuje, a zároveň s ním aj komunikuje telefonicky a rieši prípadné zmeny.
Aké výhody bude mať zákazník pri nákupe, ak sa stane členom Sconto Clubu?
Členovia Sconto Clubu majú právo nakupovať za klubové Sconto ceny, ktoré sú uvedené na informačných lístkoch pri vybraných výrobkoch vystavených vo všetkých predajniach alebo ktoré sú uvedené v e-shope. Stať sa členom je veľmi jednoduché. Je to možné dvomi spôsobmi: buď priamo v predajni pri uzatvorení kúpnej zmluvy vyplní s predajcom prihlášku do Sconto Clubu, alebo pri nákupe online pred dokončením objednávky zaškrtne políčko „Chcem sa stať členom Sconto Clubu“. V obidvoch prípadoch môže nakupovať za klubové Sconto ceny už od prvého nákupu.
Okrem spomínaných zliav pre členov klubu si zákazníci môžu pozrieť aj aktuálne zľavové kódy, akciové ceny či zaregistrovať sa na odber newslettera a dostať tak zľavu. Koľko percent z nákupu môžu takto ušetriť?
Je to rôzne podľa druhu tovaru. Pri nábytku sa zľava môže pohybovať od 30 % až do 50 % z bežných cien.
Pri komunikácii so zákazníkom je dôležité zákaznícke centrum. Ako funguje a s akými problémami sa naň kupujúci obracajú najčastejšie?
Zákaznícky servis funguje každý pracovný deň od 8.00 do 18.00 h. Najčastejšie chcú zákazníci vedieť, kedy im bude tovar dovezený, aby s tým mohli dopredu počítať. Zaškolení operátori Sconta zákazníkom odpovedajú na všetky možné otázky týkajúce sa ich objednávky. Vybavia stovky hovorov, ale aj emailov a správ denne.
Mali by zákazníci na niečo konkrétne myslieť aj po nákupe? Čo robiť, ak sa im nebude hodiť avizovaná dĺžka dodania výrobku?
Samozrejme, sme flexibilní a termín dodania musí byť vždy po dohode so zákazníkom. Chápeme, že odovzdanie nábytku so sebou prináša určité úskalia.
Na výrobky sa poskytuje štandardná dvojročná záručná lehota, pri niektorých produktoch aj dlhšia. Treba na niečo myslieť aj v rámci nej?
V našom sortimente ponúkame i výrobky, ktoré majú záručnú lehotu predĺženú priamo od výrobcu, ako napríklad matrace, niektoré druhy svietidiel a podobne. Podmienky tejto predĺženej záruky sú vždy uvedené buď v záručných listoch, alebo v návodoch na údržbu, ktoré sú súčasťou výrobku.

Každý náš zákazník by sa mal po zakúpení tovaru riadiť všeobecnými informáciami o údržbe, ktoré poskytuje priamo výrobca v rámci montážnych návodov. Najčastejšie podmienky k údržbe tovaru je možné nájsť aj priamo na našich internetových stránkach v sekcii starostlivosť o nábytok. V prípade, že sa na výrobku počas záručnej lehoty vyskytne chyba, odporúčame zákazníkom v prvom kroku kontaktovať reklamačné oddelenie prostredníctvom online reklamačného formulára na našich stránkach.

Naši zákazníci tu majú možnosť zaevidovania požiadavky i na mimozáručný servis pre prípad, že by zákonná záručná lehota na výrobok už uplynula alebo by potrebovali náhradné diely k už zakúpenému tovaru.
Máme za sebou dva roky s pandémiou. Bol počas nich väčší nápor na e-shop?
Áno, samozrejme. Tým, že ľudia náhle nemohli navštevovať obchodné domy, ich pozornosť sa obrátila na e-shop. Celkovo sme za posledný rok vybavili stovky tisíc objednávok a hrdo môžeme povedať, že i napriek menším problémom s dodaním niektorých druhov tovaru alebo s preťažením dopravných kapacít sme naše úlohy zvládli výborne.

Čítajte tiež

Ukázať ďalšie články

Sedenie do detskej izby

Hoci deťom a tínedžerom je zvyčajne jedno, kam sa usadia – či na stoličku, posteľ alebo na zem –, okrem kancelárskej stoličky pri písacom stole by vo svojej izbe mal…

Poznáte najnovšie trendy v interiérovom osvetlení?

Svietidlá v interiéri sú nielen funkčným prvkom, ale svojimi tvarmi, veľkosťou a farbou sa podieľajú aj na celkovom vzhľade miestnosti a pomáhajú vytvoriť jej atmosf…